هدف اصلی این پژوهش بررسی چگونگی آموزنده بودن نامه هایی نظیر نامه اداری به مدیر مدرسه می باشد، که یکی از فعالیت های نوشتن برای یادگیری بود. با توجه به شخصی که برای او نوشته شده است (مخاطب) تغییر می کند.
در این پژوهش کیفی از روش تحلیل اسنادی استفاده شد، از آنجایی که اسناد منابع اطلاعاتی بسیار مهمی هستند که به طور موثر در مطالعات کیفی مورد استفاده قرار میگیرند، صحت آنها حائز اهمیت است.
کتاب «نامههای پدر اینونو به اردال اینونو» در سال 1988 توسط انتشارات بیلگی منتشر شده و توسط سوگی اوزل با مجوز بنیاد اینونو برای چاپ آماده شده است و نامههایی که تحت عنوان «نامههای اردال اینونو به پدرش» منتشر شده است.
Can Dündar در ستون خود در Milliyet در 17 ژوئن 2007 با استفاده از روش تحلیل کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
در این مطالعه تحلیل شد که چگونه آموزنده بودن نامه هایی (1947-1951) که محتوای آنها فقط مربوط به فیزیک است و از پدر به پسر و از پسری به پدری نوشته می شود با توجه به مخاطب تغییر می کند.
اسنادی که در این تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند، سه مرحله اول تحلیل اسناد را ارائه می دهند که دارای پنج مرحله است.
دسترسی به اسناد، کنترل صحت آنها، درک اسناد، تجزیه و تحلیل داده ها و استفاده از داده ها.
یافتههای پژوهش از دیدگاه دانشآموزان حمایت میکند، که بیان میکردند برای دانشآموزانی که سن کمتری داشتند یا در کلاسهای فرعی درس میخواندند، واضحتر از آنچه که در مطالعات قبلی برای معلمان خود نوشته بودند، نوشتند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.