یکی از راههای دور زدن نقطه شکست و کمک به پوشاندن نواحی بزرگ رنگ، استفاده از کناره هسته آشکار شده به جای نوک آن است.
برای انجام این کار، مداد را روی کف دست خود قرار دهید، انگشت شست و انگشتان سوم، چهارم و صورتی را بچرخانید تا آن را در جای خود نگه دارید، در حالی که مداد و هسته رنگی را با انگشت اشاره محکم کنید.
(این تکنیکی است که اغلب هنگام سایه زدن با مداد طراحی استفاده می شود.) این امکان را فراهم می کند که ناحیه وسیع تری از هسته رنگ با کاغذ تماس برقرار کند.
در عین حال، استفاده از مداد به بازیابی نقطه بدون از بین بردن رنگدانه گرانبها کمک می کند.
مدادهای موم و خودکار بیک کریستال ارزانترین قیمتها را دارند، اما میتوانند در انواع مختلفی عرضه شوند.
به عنوان مثال، مدادهای دانشجویی یا هنرمندان نوپا قیمت کمتری دارند، اما نه به اندازه مدادهای حرفه ای کرمی یا قابل ترکیب.
استفاده از مدادهای مبتنی بر موم آسان است و اغلب میتوان آنها را با یک لایه تمام رنگ استفاده کرد.
با این حال، مگر اینکه یک تثبیت کننده استفاده شود، آنها تمایل به ایجاد چیزی دارند که به عنوان “شکوفه موم” شناخته می شود که در آن موم به سطح تصویر بالا می رود و رنگ ها شروع به محو شدن می کنند.
مدادهای رنگی روغن هسته نرم، که گاهی اوقات به عنوان مدادهای روغنی شناخته می شوند، دارای مقدار کمی موم هستند اما برای نگه داشتن رنگدانه در کنار هم بیشتر به چسب روغن وابسته هستند.
حتی در سطح حرفه ای، مدادهای روغنی گرانتر از مدادهای گرافیتی و مومی هستند.
آنها همچنین کمی سخت تر از مدادهای مومی یا گرافیتی هستند و ممکن است برای رسیدن به رنگ مورد نظر نیاز به لایه بندی روی رنگ داشته باشند.
از طرف دیگر، مدادهای روغنی به راحتی ترکیب میشوند و به راحتی میتوانند از مدادهای ترکیبی، پوششهای رنگهای روشنتر و حتی رسانههای کمی مایع برای جلوههای ویژه خاص استفاده کنند.
آنها به اندازه کافی در برابر شکوفه موم حساس نیستند (زیرا موم بسیار کمی در ترکیب آنها استفاده می شود) و تمایل دارند رنگ های روشن خود را در طول زمان حفظ کنند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.